ماندگارترین دیالوگ های تاریخ
اندی (تیم رابینز): میدونی مکزیکی‌ها در مورد اقیانوس آرام چی میگن؟
رِد (مورگان فریمن): نه.
اندی: میگن هیچ گذشته ای نداره. این دقیقاً همون جاییه که من میخوام زندگی کنم. یه جای گرم که هیچ گذشته ای نداره.
رستگاری در شاوشنگ | The Shawshank Redemption | 1994
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (62)

ما ملت، تو عزاداری همه دکترا داریم ولی تو شادی دیپلم هم نداریم…
فرش باد | 1382 | کمال تبریزی
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (62)

هری بلاک (وودی آلن): زندگی همینه دیگه، مثل قمارخونه می مونه. می‌بری، می‌بازی.
ولی آخرش همیشه قمار خونس که برنده نهائیه ولی معنیش این نیست که به تو خوش نگذشته باشه.
Deconstructing Harry | 1997 |  Woody Allen
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (62)

کارلیتو (آل پاچینو): وقتی که اون تویی، همه وقتتو به این فکر می‌کنی که روز اولی که میای بیرون کی رو می خوای ببینی، روز دوم، روز سوم..
اما وقتی که بیرونی همه با اون چیزی که یادته فرق دارن.
شاید تو هم همینطوری. دعا می‌کنی یکی رو پیدا کنی که فرق نکرده باشه. همونطوری که همیشه نگاهت می‌کرده ببینتت.
Carlito’s Way | 1993 |  Brian De Palma

وینسنت (اندی گارسیا): شما مرد ثروت و سیاست هستید چیزایی که من ازشون سر در نمیارم.
دون لوکسی (انتزو روبوتی): تو اسلحه رو خوب می‌فهمی! ثروت یک اسلحه ست و سیاست، کشیدن ماشه در وقت مناسب…
The Godfather 3 | 1990 |  Francis Ford Coppola
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (62)

– نمیدونستم اینقدر از کبوترا خوشت میاد..
+ من از هرچیزی که حرف نمیزنه خوشم میاد!
خفتگان | Sleepers | 1996

حامد بهداد: همهٔ موجودات زنده بعد از مرگشون فاسد میشن و آدما قبل از مرگشون..
حس پنهان | 1385 | مصطفی رزاق کریمی
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (62)

پاپیون (استیو مک کوئین): تو باید با ما بیای لویز.
لویز (داستین هافمن): نه، ممنون. زنم داره ترتیب آزادی منو میده. نامش تازه رسیده.
پاپیون: ببین! آگه زنت اینجا بود و تو با اون همه پول توی پاریس بودی، چقد خرج می‌کردی که بیاریش بیرون؟
لویز: هرچی که داشتم.
پاپیون: اون چقد خرج کرده که تو رو بیاره بیرون؟
لویز: (سکوت)
پاپیون: پس باید همین حالا فرار کنی!
Papillon | 1973 |  Franklin J. Schaffner

– مادرت زن نجیبی بود.
+ نجابت وقتی معنا پیدا می کنه که راه دومی هم وجود داشته باشه!
خانه ای روی آب | 1380 | بهمن فرمان آرا
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (62)

هنری آلتمن: روی سنگ قبرم می‌نویسند ” هنری آلتمن 2014 – 1951 “.
تا الان نمیدونستم، تاریخ‌ها هیچ اهمیتی ندارن، مهم اون خط فاصله است.
The Angriest Man in Brooklyn | 2014 |  Phil Alden Robinson

آرتور کرکلند (آل پاچینو): عدالت چیه؟ هدف عدالت چیه؟ هدف عدالت آینه که ثابت کنه انسان‌های گناهکار واقعاً گناهکارند و انسان‌های بیگناه، واقعاً بیگناه. ساده ست نه؟ نه اینقدرها هم ساده نیست.
با اینحال، وظیفه وکیل مدافع آینه که از حقوق یک شهروند و وظیفه دادستان آینه که از قوانین دفاع کنه. عدالت برای همه.
فقط یه مشکل این وسط وجود داره. می دونید چیه؟ هردو طرف می خوان برنده بشن. ما می خوایم ببریم. ما می خوایم ببریم، بدون توجه به حقیقت وما می خوایم ببریم، بدون توجه به عدالت و ما میخوایم ببریم بدون توجه به اینکه کی گناهکاره و کی بیگناه. اینجا فقط بردن مهمه …
And Justice for All | 1979 |  Norman Jewison
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (62)

صفحهٔ دوم شناسنامه چیز غریبیه … میتونه پر از ازدواج‌ها و طلاق‌های ننوشته باشه..!
زن دوم | 1386 | سیروس الوند

فرانک کاستلو (جک نیکلسون): من نمی خوام محصول محیط اطرافم باشم، بلکه میخوام محیط اطرافم محصول من باشه.
The Departed | 2006 |  Martin Scorsese
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (62)

خیرخواهی این نیست که جلوی سگ گرسنه استخون بیاندازی!
آینه که وقتی به اندازهٔ یه سگ گرسنه شدی، هرچی داری با اون سگ تقسیم کنی!
Winter Sleep | 2014 | Nuri Bilge Ceylan

رت باتلر: وقتی به اندازهٔ کافی شجاع باشی بدون اعتبار هم میتونی کار کنی..
Gone with the Wind | 1939 |  Victor Fleming, George Cukor, Sam Wood
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (62)